Юридичний порадник для ВПО продовжує відповідати на актуальні питання внутрішньо переміщених осіб
Юридичний порадник для ВПО продовжує відповідати на актуальні питання внутрішньо переміщених осіб. Сьогодні у центрі уваги запитання: чи потрібно переподавати повний пакет документів на призначення допомоги, якщо в уповноваженої особи від сім'ї змінилися банківські реквізити?
Доброго дня. Якщо було змінено реквізити в банку, на який раніше надходила допомога, які документи потрібні для того, щоб соціальний захист вніс зміни? Лише виписка з банку? Чи потрібен повний пакет документів на кожного члена родини?
Відповідь:
Відповідно до п. 20-1 Порядку надання допомоги на проживання ВПО (далі - Порядок) в заяві про надання допомоги зазначається, серед іншого, номер поточного рахунка із спеціальним режимом використання для зарахування допомоги “єПідтримка” або номер банківського рахунка (за стандартом IBAN) уповноваженої особи для виплати допомоги.
Водночас п. 9 Порядку закріплено необхідність протягом 14 календарних днів після виникнення змін інформувати уповноважений орган про такі зміни. Це можна зробити засобами поштового/електронного зв’язку (за технічної можливості).
Відповідно до п. 24 Порядку у разі виявлення помилки у персональних даних одержувача, даних номера банківського рахунка (за стандартом IBAN) або категорії одержувача (працездатна особа, дитина, особа з інвалідністю) орган соціального захисту населення проводить коригування відповідної інформації та здійснює перерахунок розміру допомоги (з урахуванням раніше виплачених сум допомоги).
Іншими словами, у разі зміни банківських реквізитів протягом 14 календарних днів уповноважена особа від сімʼї має звернутися до органу соціального захисту населення, де стоїть на обліку як ВПО (назва вказана у довідці ВПО), та повідомити про відповідні зміни. Під час звернення варто буде предʼявити документ, що посвідчує особу, та назвати нові реквізити, але жодних інших документів чи подання нової заяви вимагати не повинні.
На практиці працівники соціального захисту населення часто просять надати виписку з банку із реквізитами рахунку у форматі IBAN, але це не передбачено законодавством і не є обовʼязковим. Це здійснюється виключно для того, щоб пересвідчитися у правильності названих заявником реквізитів. Однак, у разі відсутності виписки Вам не мають права відмовити у поновленні реквізитів.
ВАЖЛИВО! На сьогодні повідомити про зміну банківських реквізитів можна тільки особисто звернувшись до органу соціального захисту населення. Онлайн такого функціоналу наразі не запроваджено. Також зверніть увагу, що лише орган соціального захисту населення може оновити інформацію, ЦНАП чи уповноважена особа сільської, селищної ради - НІ!
_________________________
Більше про соціальні виплати - у чат-боті Юридичний порадник для ВПО «Основні питання» «Виплати / Пенсія»:
Viber: https://cutt.ly/zzeWP2q
Telegram: https://cutt.ly/qzeW2sX
Facebook (Messenger): http://m.me/IDP.legal.aid
Цю публікацію підготовлено за фінансової підтримки Європейського Союзу. Зміст цієї публікації є виключною відповідальністю БФ «Право на захист», і не обов'язково відображає позицію Європейського Союзу та Норвезької ради у справах біженців. Ані Європейський Союз, ані Норвезька рада у справах біженців не несуть за неї відповідальність.
EU Civil Protection & Humanitarian Aid
NRC - Norwegian Refugee Council
Норвезька рада у справах біженців в Україні