ПОЛОЖЕННЯ про уповноважену особу з питань запобігання та виявлення корупції
Додаток
ЗАТВЕРДЖЕНО
Розпорядження начальника селищної військової адміністрації
від 23 жовтня 2024 року № 118
ПОЛОЖЕННЯ
про уповноважену особу з питань запобігання та виявлення корупції
1. Це положення визначає основні завдання, функції та права уповноваженої особи з питань запобігання та виявлення корупції (далі - уповноважена особа).
2. У цьому терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі України "Про запобігання корупції" (далі - Закон).
3. Уповноважена особа призначається на окрему посаду, утворену у штатному розписі відповідного органу, на яку покладено повноваження з виконання функцій уповноваженої особи. Уповноважена особа може визначатися шляхом покладення на одного з працівників відповідного органу функцій уповноваженої особи.
Визначення працівника відповідного органу місцевого самоврядування уповноваженою особою не повинно призводити до реального чи потенційного конфлікту інтересів у зв'язку з виконанням таким працівником повноважень уповноваженої особи.
У разі відсутності уповноваженої особи у зв'язку з тимчасовою непрацездатністю, перебуванням у відпустці та з інших причин, її обов'язки виконує інша особа (за її згодою), визначена селищним головою.
4. Селищний голова забезпечує гарантії незалежності уповноваженої особи від впливу чи втручання у його (її) роботу.
Уповноважена особа забезпечується окремим службовим приміщенням, матеріально-технічними засобами, необхідними для виконання покладених на нього (неї) завдань, а у разі запровадження дистанційної роботи – необхідною комп’ютерною технікою та засобами.
5. Втручання у діяльність уповноваженої особи під час здійснення ним (нею) своїх повноважень, а також покладення на уповноважену особу обов'язків, що не належать або виходять за межі його (її) повноважень чи обмежують виконання покладених на нього (неї) завдань, забороняються.
6. Уповноважена особа у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, а також указами Президента України і постановами Верховної Ради України, актами Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами, у тому числі цим Типовим положенням.
7. Уповноваженій особі забороняється розголошувати інформацію з обмеженим доступом, отриману у зв'язку з виконанням службових обов'язків, крім випадків, установлених законом.
II. Основні завдання та функції уповноваженої особи
1. Основними завданнями уповноваженої особи є:
1) розроблення, організація та контроль за проведенням заходів щодо запобігання корупційним правопорушенням та правопорушенням, пов'язаним з корупцією;
2) організація роботи з оцінки корупційних ризиків у діяльності відповідного органу місцевого самоврядування, підготовки заходів щодо їх усунення, внесення відповідних пропозицій селищному голові;
3) надання методичної та консультаційної допомоги з питань додержання законодавства щодо запобігання корупції;
4) здійснення заходів з виявлення конфлікту інтересів, сприяння його врегулюванню, інформування селищного голови та Національного агентства з питань запобігання корупції (далі - Національне агентство) про виявлення конфлікту інтересів та заходи, вжиті для його врегулювання;
5) перевірка факту подання декларацій суб'єктами декларування та повідомлення Національного агентства про випадки неподання чи несвоєчасного подання таких декларацій у визначеному відповідно до Закону порядку;
6) здійснення контролю за дотриманням антикорупційного законодавства, у тому числі у територіальних (міжрегіональних) органах, на підвідомчих підприємствах, в установах та організаціях (далі - юридичні особи, що належать до сфери управління відповідного органу місцевого самоврядування);
7) розгляд повідомлень про порушення вимог Закону, у тому числі організаціях, установах, підприємствах, що належать до сфери управління відповідного органу місцевого самоврядування;
8) здійснення повноважень у сфері захисту викривачів відповідно до Закону;
9) інформування селищного голови, Національного агентства або інших спеціально уповноважених суб'єктів у сфері протидії корупції у випадках, передбачених законодавством, про факти порушення законодавства у сфері запобігання і протидії корупції.
2. Уповноважена особа відповідно до покладених на нього (неї) завдань:
1) розробляє проєкти актів з питань запобігання та виявлення корупції у відповідному органі місцевого самоврядування;
2) надає працівникам відповідного органу місцевого самоврядування, його структурним підрозділам методичну та консультаційну допомогу з питань додержання законодавства щодо запобігання корупції;
3) здійснює контроль за дотриманням антикорупційного законодавства у відповідному органі місцевого самоврядування, організаціях, установах, підприємствах, що належать до сфери управління відповідного органу;
4) здійснює координацію діяльності уповноважених підрозділів (уповноважених осіб) організацій, установ, підприємств, що належать до сфери управління відповідного органу;
5) взаємодіє з уповноваженими підрозділами (уповноваженими особами) інших відповідних органів, Національним агентством, іншими спеціально уповноваженими суб'єктами у сфері протидії корупції;
6) за результатами роботи за звітний рік надає до Національного агентства інформацію щодо своєї діяльності до 10 лютого наступного за звітним року, за формою згідно з додатком 1;
7) у разі контактних даних уповноваженої особи повідомляє про це Національне агентство протягом десяти робочих днів;
8) організовує роботу з оцінки корупційних ризиків у діяльності відповідного органумісцевого самоврядування, підготовки заходів щодо їх усунення, вносить селищному голові пропозиції щодо таких заходів, залучається для виконання цих функцій до роботи комісії з оцінки корупційних ризиків;
9) забезпечує підготовку антикорупційної програми селищної ради (іншого документа за результатами оцінки корупційних ризиків та визначення заходів з їх усунення - для відповідного органу, який не має обов'язку затверджувати антикорупційну програму), змін до неї, подання її на погодження та моніторинг її виконання;
10) здійснює підготовку звітів за результатами періодичного моніторингу та оцінки виконання антикорупційної програми, а також надає пропозиції щодо внесення змін до неї;
11) щопівроку надає Національному агентству інформацію щодо виконання заходів, передбачених антикорупційною програмою відповідного органу;
12) візує проєкти актів з основної діяльності, адміністративно-господарських питань, кадрових питань (особового складу) залежно від їх видів;
13) вживає заходів з виявлення конфлікту інтересів та сприяє його врегулюванню, інформує селищного голову та Національне агентство про виявлення конфлікту інтересів та заходи, вжиті для його врегулювання;
14) надає консультаційну допомогу в заповненні декларацій особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування;
15) проводить перевірку факту подання суб'єктами декларування, які працюють у селищній раді та її структурних підрозділах, відповідно до частини першої статті 5 Закону декларацій та повідомляє Національне агентство про випадки неподання чи несвоєчасного подання таких декларацій у визначеному законодавством порядку;
16) співпрацює з викривачами, забезпечує дотримання їхніх прав та гарантій захисту, передбачених Законом;
17) надає працівникам селищної ради або особам, які проходять в даному органі службу чи навчання або виконують певну роботу, методичну допомогу та консультацію щодо здійснення повідомлення про можливі факти корупційних або пов'язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону та захисту викривачів, проводить внутрішні навчання з цих питань;
18) організовує роботу внутрішніх каналів повідомлення про можливі факти корупційних або пов'язаних з корупцією правопорушень, інших порушень вимог Закону, отримує та організовує розгляд повідомленої через такі канали інформації;
19) здійснює перевірку отриманих повідомлень про можливі факти корупційних або пов'язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону;
20) інформує селищного голову, Національне агентство або інших спеціально уповноважених суб'єктів у сфері протидії корупції у випадках, передбачених законодавством, про факти, що можуть свідчити про вчинення корупційних або пов'язаних з корупцією правопорушень та інших порушень вимог Закону працівниками відповідного органу місцевого самоврядування;
21) здійснює моніторинг Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення, з метою забезпечення дотримання відповідним органом вимог частини першої статті 59 та частини другої статті 65-1 Закону;
22) повідомляє у письмовій формі селищного голову про вчинення корупційних правопорушень або правопорушень, пов'язаних з корупцією, та інших порушень вимог Закону працівниками відповідного органу місцевого самоврядування з метою забезпечення дотримання вимог частин другої, четвертої та п'ятої статті 65 Закону;
23) у разі отримання офіційної інформації стосовно вчинення працівником селищної ради корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією, здійснює моніторинг офіційного вебпорталу "Судова влада України", Єдиного державного реєстру судових рішень з метою отримання інформації щодо результатів розгляду відповідної справи судом;
24) організовує роботу та бере участь у службовому розслідуванні, яке проводиться з метою виявлення причин та умов, що призвели до вчинення корупційного або пов'язаного з корупцією правопорушення або невиконання вимог Закону в інший спосіб, за поданням спеціально уповноваженого суб'єкта у сфері протидії корупції або приписом Національного агентства;
25) інформує Національне агентство у разі ненаправлення службою управління персоналом або спеціалістом з кадрової роботи селищної ради засвідченої в установленому порядку паперової копії розпорядчого документа про накладення дисциплінарного стягнення та інформаційної картки до розпорядчого документа про накладення (скасування розпорядчого документа про накладення) дисциплінарного стягнення на особу за вчинення корупційних або пов'язаних з корупцією правопорушень для внесення відомостей до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення;
26) веде облік працівників відповідного органу місцевого самоврядування, притягнутих до відповідальності за вчинення корупційних правопорушень або правопорушень, пов'язаних з корупцією;
27) здійснює інші заходи щодо запобігання та виявлення корупції.
III. Права уповноваженої особи
1. Уповноважена особа з метою виконання покладених на нього (неї) завдань має право:
1) мати доступ до документів та інформації, розпорядником яких є селищна рада, з урахуванням обмежень, встановлених законом, робити чи отримувати їх копії;
2) витребувати від інших структурних підрозділів селищної ради документи або їх копії, у тому числі ті, що містять інформацію з обмеженим доступом (крім державної таємниці);
3) здійснювати обробку інформації, у тому числі персональних даних, з дотриманням законодавства про захист персональних даних;
4) викликати та опитувати осіб, дії або бездіяльність яких стосуються повідомлених викривачем фактів, у тому числі селищного голову, заступників селищного голови, секретаря ради;
5) звертатися до Національного агентства щодо порушених прав викривача, його близьких осіб;
6) вносити селищному голові подання про притягнення до дисциплінарної відповідальності працівників селищної ради, винних у порушенні Закону;
7) виконувати інші визначені Законом повноваження, спрямовані на всебічний розгляд повідомлень про вчинення корупційних або пов'язаних з корупцією правопорушень та інших порушень вимог Закону, у тому числі повідомлень викривачів, захист їхніх прав і свобод;
8) отримувати від посадових та службових осіб селищної ради письмові пояснення з приводу обставин, що можуть свідчити про порушення вимог Закону щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів та інших передбачених вимог, обмежень та заборон;
9) брати участь та проводити для працівників селищної ради внутрішні навчання, а також ініціювати проведення нарад з питань запобігання і виявлення корупції;
10) надсилати за підписом уповноваженої особи запити до організацій, підприємств, установ, що належать до сфери управління селищної ради, з метою отримання від них інформації та матеріалів, необхідних для виконання покладених на уповноважену особу завдань;
11) ініціювати перед селищним головою питання проведення перевірки стану організації роботи із запобігання і виявлення корупції у місцевих організаціях, підприємствах, установах, що належать до сфери управління селищної ради;
12) проводити аналіз потенційних та наявних контрагентів і надавати інформацію про них селищному голові;
13) витребувати від структурних підрозділів селищної ради інформацію щодо виконання заходів, передбачених антикорупційною програмою органу місцевого самоврядування;
14) вести листування з уповноваженими підрозділами (уповноваженими особами) інших відповідних органів, Національним агентством, іншими спеціально уповноваженими суб'єктами у сфері протидії корупції з питань, що належать до компетенції уповноваженої особи;
15) надавати на розгляд селищного голови пропозиції щодо удосконалення роботи уповноваженої особи.
1. Уповноважена особа підзвітна і підконтрольна селищному голові.
2. Уповноважена особа забезпечує своєчасність і повноту виконання завдань та обов'язків уповноваженої особи.
3. Уповноважена особа органу місцевого самоврядування забезпечує проведення перевірок стану організації роботи із запобігання та виявлення корупції у підвідомчих органах, підприємствах, організаціях, установах, що належать до сфери управління відповідного органу місцевого самоврядування.
4. Уповноважена особа підписує та направляє повідомлення до спеціально уповноважених суб'єктів у сфері протидії корупції щодо порушень вимог Закону працівниками органу місцевого самоврядування та працівниками підвідомчих установ, у тому числі селищним головою.
5. Уповноважена особа селищної ради може бути звільнена від виконання обов’язків уповноваженої особи за ініціативою селищного голови за згоди уповноваженої особи.