Які документи потрібні для нотаріального посвідчення договору купівлі-продажу житлового будинку

Дата: 17.04.2025 10:41
Кількість переглядів: 16

Фото без опису

Купівля-продаж житлового будинку – це важливий юридичний процес, який вимагає нотаріального посвідчення. Відповідно до Закону України «Про нотаріат» та чинного Порядку вчинення нотаріальних дій, для законності угоди та захисту прав сторін необхідно підготувати відповідний пакет документів.

 Детальний перелік документів, необхідних для нотаріального посвідчення угоди про відчуження нерухомості, можна уточнити у державній нотаріальній конторі або приватного нотаріуса. Ознайомитися з переліком ДНК та приватних нотаріусів Дніпропетровської, Запорізької, Кіровоградської, Одеської, Миколаївської та Херсонської областей можна на офіційному вебсайті Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса): https://www.just-dnipro.gov.ua/?view=pages&category=3

 Посвідчення договорів купівлі-продажу нерухомості (включаючи об’єкти незавершеного будівництва) здійснюється за місцем розташування нерухомого майна, місцем реєстрації юридичної особи або місцем проживання фізичної особи – сторони договору. Тому, якщо, наприклад, продавець або покупець проживають у Дніпрі, а нерухомість знаходиться в Одесі, угоду можна посвідчити як у Дніпрі, так і в Одесі.

Перелік документів визначається індивідуально залежно від складу учасників угоди, наявності малолітніх дітей, кількості співвласників, сімейного стану продавця тощо. Якщо від імені сторони діє представник, необхідно подати нотаріально посвідчену довіреність із чітким зазначенням повноважень на укладення угоди.

 Основний перелік документів

1. Документи, що посвідчують особу сторін договору

2. Реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП)

3. Правовстановлюючі документи на житловий будинок

4. Технічний паспорт на об’єкт нерухомості

Якщо документи містять суперечливу інформацію або недостатньо даних, нотаріус може запросити додаткові довідки у відповідних органах.

Додаткові документи (за потреби):

1. Довідка про відсутність заборгованості за комунальні послуги

Хоча не є обов’язковою, покупець може вимагати підтвердження відсутності боргів.

2. Дозвіл органів опіки та піклування

3. Свідоцтво про шлюб / розірвання шлюбу, згода другого з подружжя

4. Оцінка майна

5. Довідка про склад сім’ї / заява про наявність чи відсутність малолітніх дітей

6. Якщо будинок розташований на приватизованій земельній ділянці, потрібен документ, що підтверджує права на неї. Якщо на неприватизованій – то документ про присвоєння кадастрового номера.

7. Заява учасників спільної часткової власності про відмову від здійснення права переважної купівлі частки майна, що продається, або письмове повідомлення усіх інших учасників спільної часткової власності (як фізичних, так і юридичних осіб) про свій намір продати свою частку іншій особі - у разі продажу частки у праві власності на нерухоме майно.

Підготовка документів до нотаріального посвідчення договору купівлі-продажу житлового будинку – відповідальний процес, що вимагає уваги до деталей. Завчасна перевірка та збирання всіх необхідних документів допоможе уникнути затримок та забезпечить законність угоди.

Детальніше читайте за покликанням: https://just-dnipro.gov.ua/?view=viewnews&page_id=5698

Управління нотаріату ПМУМЮ м. Одеса


« повернутися

Код для вставки на сайт

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень