Нові категорії заяв про втрати та порушення прав у міжнародному Реєстрі збитків

Українці, які постраждали від повномасштабної агресії рф, зможуть подавати заяви за новими категоріями втрат і порушень прав. Відповідні зміни внесено до Порядку, що регламентує подання заяв про відшкодування збитків, втрат чи шкоди до Реєстру збитків.
У постійній рубриці «єСервіси» розкажемо, які саме категорії нещодавно додали, а які мають незабаром запрацювати.
Отже, перелік доповнено важливими категоріями:
А1.2 – вимушене переміщення за межі України;
А2.8 – насильницьке переміщення або депортація дітей;
А2.9 – насильницьке переміщення або депортація дорослих;
А3.3 – втрата житла або місця проживання;
А3.4 – втрата оплачуваної роботи;
А3.5 – втрата приватного підприємництва.
Заяви охоплюють події, що сталися 24 лютого 2022 року або пізніше і є наслідком протиправних дій рф.
В Дії вже реалізовано технічну можливість подати заяви у категоріях А2.8 та А2.9. Йдеться про випадки насильницького переміщення або депортації дітей та дорослих.
Інші ж категорії стануть доступними у найближчому майбутньому ![]()
Вимушене переміщення за кордон (А1.2)
Кожен, хто був змушений залишити Україну після 24 лютого 2022 року через агресію рф, матиме змогу подати заяву через Портал Дія.
У ній зазначатимуться:
дата та обставини виїзду;
адреса проживання в Україні та за кордоном;
дані про тимчасовий захист чи притулок, наданий іншою державою;
відомості про членів сім’ї, які переміщувалися разом.
Батьки зможуть подавати заяви і від імені своїх дітей.
Втрата житла, роботи чи бізнесу (А3.3 – А3.5)
Заявники зможуть повідомити про економічні втрати:
Житло/місце проживання – характеристики майна, підстави проживання, дата та обставини втрати, витрати на нове житло чи переїзд.
Робота – дані про роботодавця, зайнятість, розмір зарплати, обставини втрати роботи.
Бізнес – інформація про діяльність підприємця, податкові дані, втрачений дохід, підтвердження припинення бізнесу.
Інтеграція з державними реєстрами
Щоб перевірка була максимально повною, до Порядку додано інтеграцію з ключовими базами даних:
інформацією про перетин державного кордону (виїзд/в’їзд, перебування на окупованій території);
відомостями з Єдиного держреєстру юросіб та ФОП;
даними з реєстру платників податків – доходи, податки, військовий збір;
інформацією з реєстру застрахованих осіб – зарплати, стаж, допомога по безробіттю.
Це означає, що більшість даних підтягуватиметься автоматично, а заявнику потрібно буде лише уточнити ключові обставини.
Таким чином, вкотре розширено перелік категорій для подання заяви до міжнародного Реєстру збитків. Таке фіксування за допомогою Порталу Дія – це практичний і зручний спосіб захистити свої права та зберегти всі важливі відомості про понесені збитки.
_________________
Більше корисної інформації — у чат-боті «Юридичний порадник для ВПО» → «Основні питання»:
Telegram: https://t.me/IDP_advisor_bot
Viber: https://chats.viber.com/idp_legal_advisor_bot
Facebook (Messenger): https://pipe.bot/facebook/11877
Ця публікація була підготовлена за фінансової підтримки Норвегії. Зміст цієї публікації є виключною відповідальністю БФ «Право на захист» і жодним чином не може вважатися таким, що відображає погляди Уряду Норвегії.
Норвезька рада у справах біженців в Україні
